Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

Min början de positiva händelserna!

Av Evelina Waldemarsson - 22 februari 2013 23:12

Okej nu det det som hände under samma period fast det som var bra. Här kommer även personer nämnas. Men för en bra anledning. Några av dom fick mig att hoppas, att vilja leva, att hoppas. Denna är om vänskap och kärlek.

 

höst 2006 första dan på nya skolan. 

Personer som nämns Nicole och Jerry.

 

Jag hade varit så nervös över att få börja i en ny skolan att jag knappt sovit alls. På första bussturen till skolan satt jag med min bästa vän Nicole. Hon är snäll, söt och rolig. Vi har kännt varandra sedan förskolan. Vi pratade om hur nervösa vi var om hur vi hoppas att det ska bli. Hon hoppades på att det fanns söta pojkar där. Och för henne fanns det det. 
Men jag hade under vår besök i 6an sätt en kille som var helt underbar. Han såg bra ut och allt jag visste var att hans namn var Jerry. 
Så jag och Nicole hittar vart vi ska och första dan i skolan gick fört förbi. 

Nicole tack för att du alltid fanns och finns där för mig. Du kommer nog bli nämnd några hundra gånger :)

Jag såg inte Jerry första dan eller första veckan. 

 

Några veckor in i skolan såg jag honom för första gången sedan i nian. Jag trodde knappt mina ögon. Men mer tid gick och jag fastnade för honom mer och mer, Fast jag inte visste något om honom. Jag letade upp honom på nätet och fick kontakt med honom där. Det var Nicole som hade hjälpt mig att hitta honom. 

Sommare mellan 7an och 8an hade vi en liten fling som höll i 1,5 vecka, Men efter det var jag inte lika efter honom.

Nicole jagade söta killar genom att förfölja dom runt i skolan. Det var rätt kul. Kändes spänande och barnsligt nog förbjudet xD 

Fast jag älskade det, fast det inte var jag som tyckte om dom.

Men det var vårtat lila dagliga äventyr och jag avgudade varje konstig ide du fick. 

För i allt dåligt så fanns det bra saker och du gav mig dom. 

I 8an träffade jag nya personer. 

Personer som nämns Frida, Lollo, Sandra, Jennie, Jenny, Anton och Tom

 

Först var Frida. Jag gick baklänges och gick in i henne av en slump. En lycklig slump. Jag bad om ursäkt och gick vidare. Sen träffade jag Lollo som jag och Nicole blev snabbt vänner med och genom henne fick jag lära känna Frida. Konstig slump men en lycklig sådan. 
Lite efter det träffade jag Sandra, Jennie och Jenny. Tre underbara personer som jag fick dela massor av bra skratt och minnen av. 
Det var vi igenom skansen. Det kom till folk och folk försvann. Sånt som händer. Men det var vi som höll ihop mest. 

Efter jag börjat skärra mig fick ni mig att försöka sluta men viktigast sa ni att jag var en bra person och att alla andra hade fel, Det fick mig att stå ut längre och fick mig att våga hoppas i mellan åt. Ni stod för min lycka och mitt hopp. Ni var de bästa vännerna jag kunde ha. Ni fick mig att skratta och le fast jag var trasig innuti och kände smärtan från mitt hjärta. 

Men även i 8an träffade jag Anton och Tom. Anton var då Jennies kille och han var rolig att prata med. Jag föll för Tom senare och det var väll inte det lyckligast förhållandet men ett tag var det bra. Jag var glad, förlåt Tom jag är glad att jag fick träffa dig ärligt talat. Jag skulle inte vilja ändra det. Men heller inte skulle jag vilja gå tillbaka. För det som är gjort det är gjort. 

Men Anton och jag förblev vänner länge tills vi växte ifrån varandra. Sånt som händer. Men jag är lyckligt lottade som fick känna er båda. ^^


Även i 8an träffade jag Jonte. Han var en liten snäll, rolig, kille med massor av energi. Gud vad jag avgudade dig för att du hade sån energi! Ville bara vara runt dig för du gjorde mig gladare än innan. Du var året yngre än mig men det gjorde mig inget för att jag gillade dig ändå. Du var bara en sån person man inte kan glömma fast man försöker det går inte liksom. ^^

Fortfarande i 8an. Teater tog plats i mitt hjärta.

Personer som nämns Kevin och Elina

 

Jag började i skolans teater grupp. Har alltid älskat att spela teater men aldrig varit med i en grupp har bara fånat mig på egenhand när alla hemma tittade på. Här träffade jag Elina. Hon var mysig person helt underbar. Och hon lärde mig att stå upp för mig själv. Jag fick lite självförtroende av att stå på en scen inför alla i skolan. Att få vissa dom som mobbade mig att jag inte försvann så enkelt. 

Helt underbart att bli synlig även om det bara var för en dag, 

Men under genrepet träffade jag Kevin. Han hjälpte till med stoplighten ( det är ett ljus som följer en när man går omkring på scen. Den får man röra manuellt ). Jag som trodde det var vår lärare ropade:

- Jag ser knappt vart jag går kan du försöka rikta den rätt?

Fick ett littet

-Förlåt 

tillbaka.

Gud vad jag skämndes just i det ögonblicket. Men jag gick efteråt fram och bad dig om ursäkt. Och efter att ha lärt känna dig föll jag för dig. Jag var kär i dig någon hemskt men du var inte intresserad av mig. Men jag fick ha dig som en vän vilket bara det var underbart. Vi hade kul ihop när vi sprang runt. Som jag ser det nu efteråt. Det var nog bäst att vi bara var vänner. 

För se vi är vänner än. Okej vi har bråkat och så men det har vi tagit oss igenom tack och lov. 

 

2008 år 9 

 

Var mest med vårt lilla gäng hade kul. Våra små ider som att läsa konstiga böcker från biblan i oasen nednför ett fönster som hade lektion vilket vi inte visste när vi läste igeom en av de pisamma böckerna. Förren vi hör skratt innefrån...... Pinsamt....

Eller att Nicole slår mig på rumpan och jag i ett försök att jaga henne glider in i en person och sen in i ett par skåp med en hög smäll. 

Det hände mest små saker lixom. Inget större här. 
Men lika underbara är dom för det. ^^

Jag minns när vi tryckte in oss 7 personer i en liten toa för vi gömde oss för en person och bara bevid fanns en handikap toa som vi kunde ha tagit i stället för att trängas. 

Men det hade inte varit lika kul.

En sak till jag minns var att jag fick högst betyg i klassen på en uppgift och beservisen i klassen ville se min uppsatts.... Det var en underbar känsla, jag vissade att jag inte var lika trög som alla trott. 

 

Som många inte förstår det finns dåliga saker under en period men under samma period kan det hända bra saker med. Men när man är nere så ser man bara allt dåligt. Men jag vet att det finns bra och dåligt. 

Finns kärlek och hat.

Finns ljus och mörker.

Båda sidor behövs för att lägga upp en sann blid och det är det jag gör!

Hoppas alla förstår mig. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Waldemarsson - 22 mars 2013 18:34

Jag har problem med att säga vad jag känner och om jag säger det så blir det oftast tafat. I stort sätt: - Emm... jag... jo... har tänkt mycket......på...emmm...dig. Exempelvis.  Om folk frågar vad tänker du på då kommer svaret:  -Mycket men ...

Av Evelina Waldemarsson - 1 mars 2013 23:05

I bland känns det som om jag inte vet vem jag är. Verkar det konstigt? Kanske det.  Allså jag vet inte men vissa känslor jag har känns inte äkta, verkar inte finnas där eller verkar ligga över en annan känsla. Så jag kommer inte åt mina egna känslo...

Av Evelina Waldemarsson - 1 mars 2013 21:55

Vänskap är både det bästa och det värsta i mitt liv. Men jag ångrar inget av det jag kommer berätta i dag. För fast det slutade som det gjorde så har jag massor av bra minnen från dom med. Jag vill inte tänka på det som dåligt ENDAST dåligt. Man blir...

Av Evelina Waldemarsson - 22 februari 2013 21:10

Jag vet inte riktigt hur jag ska börja. Jag har gått omkring med dessa händelser så länge att det är svårt att säta orden rätt. Jag får väll börja från början okej inte från min födelse utan från min början där allt började gå fel. Ni får ha tålam...

Presentation


Livets resa

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards